Świat motoryzacji stale się zmienia. Z każdej strony możemy spotkać nowe modele samochodów, które przyśpieszają bicie naszego serca. Wraz z powstawaniem nowych kampanii promocyjnych, powstaje wiele ciekawy konkursów topowych marek aut.

Mazda Design to z pewnością jeden z najdłużej przeprowadzanych cykli konkursów, który co roku cieszy się ogromnym powodzeniem. Na czym polega oraz czego dotyczy, opiszemy w dalszej części artykułu.

WKROCZ DO ŚWIATA MAZDA DESIGN

Od ponad dziewięciu lat Mazda nagradza nowoczesne i nietuzinkowe projekty z dziedziny designu. Przez wiele lat trwania kampanii, konkurs przybierał różne struktury. Zmieniało się logo, identyfikacja wizualna oraz zasady, ale jedna rzecz pozostała niezmienna — chęć pokazania świata, zachowań i ludzi w niecodziennej odsłonie.

Co roku japoński producent samochodów wyznacza i kreuje nowe trendy w poszukiwaniu innowacyjnych, funkcjonalnych oraz nowoczesnych rozwiązań. Wiele osób podkreśla, że prace nadsyłane przez uczestników stanowią przekroczenie wszelkich granic ludzkiej wyobraźni. Pomysły z roku na rok są o wiele śmielsze, dzięki czemu zapewniają nowe doznania wizualne.

Do kogo skierowany jest konkurs?

Z pewnością Mazda Design skierowany jest dla wyjątkowych projektantów, którzy chcą inspirować innych ludzi swoją niecodzienną wizją. Zgodność z normami dobrego wzornictwa, estetyka, ciekawość – to chyba jedne z najważniejszych kryteria dla wykonawców.

Co roku wyznaczane są nowe kategorie i tematy konkursu, w ramach których twórcy mogą przygotowywać swoje projekty.

Nagrody w konkursie Mazda Design

Dla najlepszych prac z każdej dziedziny wyznaczane są nagrody finansowe. W tym roku było to 10.000 złotych. Dodatkowo jeden z trzech laureatów otrzymuje statuetkę GRAN PRIX oraz wynagrodzenie w wysokości 5.000 złotych.

Czas składania prac wynosi ponad 4 miesiące.

Przykładowa edycja

Tegoroczna edycja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Zadanie uczestników konkursu polegało na stworzeniu oryginalnej i nowatorskiej pracy w jednej z trzech kategorii: Człowiek, Przestrzeń oraz Znak.

Nadesłane projekty musiały spełniać kilka zasad między innymi wymagania estetyczne oraz spójność z filozofią projektowania Mazdy – KODO: Dusza Ruchu.

Dla wielu artystów jest to szansa na pokazanie swoich umiejętności oraz powiększenie portfolio o cenną nagrodę. Ilość zgłoszeń co roku jest ogromna, a zmienność tematów niezwykle fascynująca.

Facebook