mazda miataJeśli jesteś zaznajomiony z długowiecznymi modelami aut, wiesz zapewne, że obecną formą popularnej Miaty jest 2016 Miata Club, w której zainstalowano wszystkie sportowe elementy. Jednakże są też inne opcje na wyszukane MX-5. Mieliśmy niedawno okazję przetestować samochód z drugiego końca linii produkcyjnej – Miata RF Grand Touring. Choć obie wycięte są z tej samej blachy, to są to zaskakująco różne samochody.

Mierzwiący włosy wiatr

Jeśli jesteś wielbicielem kąpieli słonecznych, a wiatr we włosach wzbudza w Tobie uczucie ekscytacji, nie znajdziesz lepszego rozwiązania niż lekki, materiałowy dach Miaty Club. Ręczny mechanizm składania dostarczy świeżego powiewu szybciej, niż w jakimkolwiek innym kabriolecie, a w razie konieczności, umożliwi złożenie sufitu w równie szybki i łatwy sposób. Wszystkie czynności można w wygodny sposób wykonać z fotela kierowcy, dzięki czemu poczujesz niczym nieograniczoną swobodę jazdy kabrioletem.

Jeżeli jednak wolisz utrzymać włosy na miejscu i nacieszyć się tylko odrobiną słońca, RF jest lepszym wyborem. Wysuwana szuflada dachu składa się i rozkłada w zaledwie 13 sekund. Pozostawienie podniesionych okien pozwoli na uciechę z wolnej przestrzeni nad głową, ale wraz z przemyślanym profilem auta, utrzymają wiatr w ryzach. Regulując wysokość okien, doświadczyć możesz miłej bryzy o różnej intensywności.

Nie tylko na weekend

Choć wiele modeli Miat przeznaczone są do niezbyt częstych, rekreacyjnych wypadów za miasto, nie znaczy to, że nie mogą służyć jako pojazd codziennego użytku. Solidnie wykonane nadwozie i wcale nie mała przestrzeń ładunkowa sprawia, że RF z wykończeniem Grand Touring jest idealnym rozwiązaniem zarówno do regularnej jazdy w mieście, jak i długodystansowym przejazdów po autostradzie. Choć do cichych aut nie należy, to komfort i radość z jazdy powoduje, że podróż mija w akompaniamencie poczucia jedności z samochodem, który kierujemy. Dodatkowo w opcji Grand Touring znajduje się standardowa nawigacja, podgrzewane siedzenia, skórzane obicia, automatyczne lusterko wsteczne i wiele innych.

A może jesteś fanem autocrossowych wrażeń?

Ekscytacja z szybkiej jazdy po torze, to coś w czym zdecydowanie pomoże Ci wersja Club opisywanej Mazdy. Miękki dach oszczędza dodatkowych 100 kilogramów wagi, a twarde zawieszenie Bilsteina pomaga w wchodzeniu w nawet najbardziej wymagające zakręty.

Wybór opcji Club obejmuje również opcjonalny pakiet Brembo i BSS. Fantastyczne 17-calowe, kute felgi siatkowe BSS, boczne spody, przednie i tylne zderzaki oraz hamulce przednie Brembo, to pakiet nadający klasyczny, sportowy wygląd naszej upragnionej MX-5.

Ograniczony budżet?

Nie każdego stać na Miatę z wszystkimi gadżetami ale za około 100 tysięcy zł mamy możliwość zakupu podstawowej wersji z 155 KM oraz zawieszeniem takim samym jak w Grand Touring, które jest równie wygodne w użytkowaniu jak w droższych standardach Mazdy. Ogromna ilość dodatków do podstawowej wersji sprawia, że dobranie interesującej nas opcji w oparciu o posiadany budżet nie sprawia większych trudności.

Facebook